2 Temmuz 2016 Cumartesi

Hayırlı bayramlar


Yazılarımı okuyanlar bilirler. Hani bir Adanalı yazısı yazmazsam saçımı başımı yolacak fanatik Adanalı bir arkadaşım vardı ya. Bu seferde bana dedi ki "bana bak neşeli bir bayram yazısı yaz, içinde tabii ki Adana geçsin, millet okusun beğensin paylaşsın, hayırlı ay hürmetine iddia ettiğin "şeytanın savaşına" karşı gelmeye devam edelim (edek dedi aslındada ben acık Adana ağzını yumuşatıyorum buna çok kızmıyor) ki bende senin dediğin şu pozitif enerjiyi yayma mevzuuna iyice inanmaya başladım, sevgi, neşe yayalım (yayak) ki ayağına sıkalım (sıkak) şeytanın." Dedi, "Bacım demişin ya dünyayı seven insan kurtaracak, dünyayı senin gibiler kurtaracak, ama bi şey diyim mi sevgi olduğun için değil (deel) Adanalı olduğun için" dedi ve kahkahayı bastı. Benden "dünyayı Adanalı kurtaracak" kitabı yazmamı istiyor, son romanımı çok beğenmiş bir de roman olsun diye talimatta bulundu. "Biraz ağladım romanında Adanalı romanında güldür biraz." Dedi.

Uzatmıyim;
Bayram yazımı yazimde hışmından kurtulim.

Efenim; nerde o eski bayramlar? Lafına kıl kıl kıl oluyorum. Neredeyse bul buluştur yaşa o bayramları. Güne uydur, gelişen, değişen dünyaya uydur ama yaşa. Nasıl mı? Hep demiyor muyum? Basit, sade. Sevgiyle, sofranda az çok ne varsa şükürle, yeni elbise alamıyor musun eskinin temizini giyerek, alabiliyorsan yep yeniyi giyerek, 5tl lik kahve ile en az 10 kişiye kahve pişirirsin, pişir içine kat sevgini, kat ayol, neşeyle karıştır karıştırırken 2 türkü şarkı mırıldan o neşe geçer pişirdiğin kahveye, 2 tatlı sohbet et, sohbetinde onun bunun dedikodusundan değil havadan sudan çiçekten böcekten kitaplardan bahset, benden bahset ayol kitap yazmış koş Kitapsana git al de 😉 Eskiyi yad et, anı yaşa, geleceğe umutla bak. Kat kasedi, CD yi, aç radyoyu 2 dön ohh, onu istemiyo musun sadece sohbet et, ne bilim dua et. Sofrana buyur et, buyur etmediğine 2 tas yemeğinden gönder. Yeni gençlik yapıyor bazen abartı buluyorum ama komik poz ver bak o poza gül. Sabah kalkar kalkmaz "bugün bayram erken kalkın çocuklar" şarkısıyla uyandır ev ahalisini.

Evet çok acı çeken insan var şu an ülkemizde, otur hep birlikte dua et, onlara sabır dile, bir daha olmaması için ben/biz ne yapabiliriz diye sohbetinin bir bölümüne ekle.
1-Her sabah ve akşam ah vah tüh püh de, küfür et
2-Her sabah ve akşam ve bayram seyran her an huzur, neşe dile şeytanı

2. Maddeyi durmadan yaparsan veee
Ne yapabilirime birkaç öneri;
kitap yazarak, okul yaptırıp öğretmenlerini iyi seçerek, öğretmenleride hatta doğru yetişmesini sağlayarak, ihtiyacı olan imkanı olmayan çağdaş medeni çocukları bulup araştırıp okutarak, sağlıklı iyi vb kendine, ailene, ülkene faydası olacak bir şeyleri üreterek, malını mülkünü satarken vatansevere, iyi insana satmaya özen gösteterek, okuyarak, okutarak, aydınlıklara, aydınlık olmaya katkıda bulunmaya çalışarak, çocuğuna, çevrene müzikalitesi yüksek müzik dinlemeyi (tüm dünya müziğini kasdediyorum) kitap okumayı, doğayı, üretmeyi, ihtiyacı kadarını tüketmeyi öğreterek vb vb şeytanı alt etmeye destek olursun. Gücü daha büyük olanlarda zaten yapmaları gerekenleri tabii ki benden daha iyi biliyorlar, heyecanla o günleri bekliyorum. Pek az sabrım kaldı.

Bayram👯 Bizim kültürümüzde, görgümüzde her gün misafir ağırlama, hüzün neşe paylaşma, imece, duygu paylaşımları, sofra kültürü, müzik (Türkülerimiz, musikimiz vb), halayımız, neşemiz, doğayı sevme halimiz var. Bunları kirleten, yok eden, etmeye çalışan, cahilliğin, sapıklığın çoğalmasını isteyen şeytana, acı çeken vatan dostlarımıza sabır duanı göndererek, bir daha yaşanmaması için artık yetti demek için, Türkülerinle, musikinle, klasik müzikle, kitaplarla, okumanla, okutmanla, sofranı, aşını paylaşmanla, içini dışını temiz tutmanla, duygu ve düşüncelerini iyileştirip güzelleştirmenle, hayır yapmanla, sevgi, saygı, güvenin önemini önce kendi duruşunla yansıtmanla vb vb çoğaltılacak araçlarla yapmaya başla bakalım. Söylenme, söyle ve yap, yılmadan ısrarla. Herkes kendi kapısının önünü temizlerse tüm mahalle temizlenir. Hep demez miyiz? Hadi bir başla, kendinden başla.
Bak bakalım o vakit nasıl bayramlar kutlayacağız, şeytanın elinin değdiği canımızın acıdığı günlere son vermeye, sen önce kendine düşeni yaparak yapmaya başla, bunu yapmayanı, duyarlı olmayanı dışla bak bakalım zaman içinde ne olacak duruşunu göster bu kısım uzun konu sonra yine yazışırız.

Bayramda ve her gün en az bir iyilik yap, iyi bir şey dile, iyi bir şey düşün.
Tüm bunları Adanalı isen 5 katı kadar yap, sana yakışan budur. 😉😀 Gaza geldim arkadaşımın Adana olayını unuttum sonuna sıkıştırim dedim.

Adanalı olarak bir bayram mesajı veriyorum
"2 dakka akıllı ol, adam ol, insan ol!"
Bayramda ve her gün, tüm dünyanın ve ülkemin, sadece 2 dakika değil, her an "insan, adam, akıllı ve sevgi dolu" olan kişilerle dolup taşmasını diliyorum.

Hayırlı, neşeli, keyif dolu, mutlu bayramlar diliyorum.
Dilara Koç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder